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The true purpose of notes [Lesson 2/7]

Welcome to Day 2 of "How to take better notes".
Yesterday,
We saw that the first step towards taking better notes is to start using them – and not just collecting a bunch of them.
I've also challenged you with a question – So I hope you've done the exercise.
Today,
Let me share with you what the
true
purpose of notes for knowledge workers and content creators is.
(I wish I knew this a decade ago.)
A lot of people talk about creativity.
Many people want to be "original" and "stand out."
But when you ask them what creativity is,
or what does being original actually mean?
They have a hard time defining these abstract concepts.
"If you can't say it clearly, you don't understand it yourself."
(John Searle)
Seems to be common sense.
But common sense isn't that common.
Especially nowadays.
We stick to catchy words without understanding their true essence: what they mean and imply.
No harsh feelings – I'm the first who was guilty of that for YEARS.
Until I started realizing that I was completely off-track.
(This is why I'm sharing these lessons with you.)
So what is creativity?
Let's start with Steven Johnson (author of "Where good ideas come from") :
"Good ideas are not conjured out of thin air; they are built out of a collection of existing parts, the composition of which expands (and, occasionally, contracts) over time."
Now, let's see what the late Steve Jobs said about it:
"Creativity is just connecting things."
And to finish... here's Mark Twain's answer:
"There is no such thing as a new idea. It is impossible. We simply take a lot of old ideas and put them into a sort of mental kaleidoscope. We give them a turn, and they make new and curious combinations."
Interesting.
Most of us simply collect ideas without never putting them into a mental kaleidoscope... without giving them a turm.
And this is the problem.
Remember when I told you yesterday to be a note-maker, not a note-taker?
We think that taking notes is the end goal,
when in fact, it's just the beginning of the real work!
It's like trying to build a house and just focusing on bringing the raw material to the construction site.
But hey – the house still needs to be built!
The real work is not in consuming: not in highlighting, saving, or writing thoughts down.
The real work relies on creating something out of it.
Most people like to consume because consuming is easy.
Consuming content gives us the feeling that we're learning - when in fact, we aren't.
It's like thinking that fast food nourishes.
It only gives you the impression to nourish you.
While there are no specific numbers of how much we retain from passively consuming information, there is not a shadow of a doubt that the more time passes, the less we remember...
Unless we actively engage with it.
Engaging means producing.
So don't be satisfied with the notes you take.
Be satisfied with the ideas you make out of them.
A note you've taken does not have value unless you turn it into something valuable.
So the real purpose of taking notes is to have a library of ideas that you can play with to mix and match between them.
You see, creativity is nothing else than a patchwork.
And your notes help you put different ideas together.
Nothing else.
So how interesting is that?
Do you start thinking differently about your notes?
Let me know by replying to this email.
Matt Giaro
PS: Tomorrow, I'm going to share with you why retrieving your notes is a bad idea – even though it seems to be the most logical thing to do.
"더 나은 메모를 작성하는 방법"의 2일차에 오신 것을 환영합니다.
어제,
우리는 더 나은 노트를 만들기 위한 첫 번째 단계는 노트를 많이 수집하는 것이 아니라 사용을 시작하는 것임을 알았습니다.
나는 또한 질문으로 당신에게 도전했습니다. 그래서 나는 당신이 연습을 했기를 바랍니다.
오늘,
지식 근로자와 콘텐츠 제작자를 위한 노트의
진정한
목적이 무엇인지 알려드리겠습니다.
(이걸 10년 전에 알았더라면 좋았을 텐데.)
많은 사람들이 창의성에 대해 이야기합니다.
많은 사람들은 "독창적"이고 "눈에 띄는" 사람이 되기를 원합니다.
하지만 창의성이 무엇인지 물어보면,
또는 독창적이라는 것은 실제로 무엇을 의미합니까?
그들은 이러한 추상적인 개념을 정의하는 데 어려움을 겪습니다.
"명확하게 말할 수 없다면 스스로 이해하지 못하는 것입니다."
(존 설)
상식이 통하는 것 같습니다.
그러나 상식은 그렇게 일반적이지 않습니다.
특히 요즘.
우리는 단어의 진정한 본질, 즉 의미와 의미를 이해하지 못한 채 눈에 띄는 단어를 고수합니다.
가혹한 감정이 없습니다. 나는 몇 년 동안 그 죄를 범한 첫 번째 사람입니다.
내가 완전히 궤도에서 벗어났다는 것을 깨닫기 전까지.
(이것이 제가 이 강의를 여러분과 공유하는 이유입니다.)
그렇다면 창의성이란 무엇인가?
Steven Johnson("좋은 아이디어는 어디서 오는가"의 저자)부터 시작하겠습니다.
"좋은 아이디어는 허공에 떠오른 것이 아니라 시간이 지남에 따라 그 구성이 확장되는(가끔은 축소되는) 기존 부분의 집합으로 만들어집니다."
이제 고인이 된 스티브 잡스가 이에 대해 다음과 같이 말했습니다.
"창의성은 사물을 연결하는 것뿐입니다."
그리고 끝내기 위해 ... Mark Twain의 답변은 다음과 같습니다.
"새로운 아이디어라는 것은 없습니다. 불가능합니다. 우리는 단순히 많은 오래된 아이디어를 일종의 정신 만화경에 집어넣습니다. 우리는 그들에게 차례를 주고, 그들은 새롭고 흥미로운 조합을 만듭니다."
흥미로운.
우리 대부분은 생각을 만화경에 집어넣지 않고 단순히 아이디어를 수집합니다.
그리고 이것이 문제입니다.
내가 어제 메모를 하는 사람이 아니라 메모하는 사람이라고 말한 것을 기억하십니까?
우리는 메모하는 것이 최종 목표라고 생각합니다.
사실, 그것은 실제 작업의 시작에 불과합니다!
그것은 집을 짓고 건설 현장에 원자재를 가져오는 데 집중하는 것과 같습니다.
하지만 이봐 – 집은 아직 지어야 합니다!
진정한 작업은 소비하는 것이 아닙니다. 강조하거나 저장하거나 생각을 적는 것이 아닙니다.
실제 작업은 그것에서 무언가를 만드는 것에 달려 있습니다.
대부분의 사람들은 섭취가 간편하기 때문에 섭취를 선호합니다.
콘텐츠를 소비하는 것은 우리가 배우고 있다는 느낌을 줍니다. 실제로는 그렇지 않습니다.
패스트푸드가 영양을 공급한다고 생각하는 것과 같습니다.
그것은 당신에게 당신에게 영양을 공급하는 인상을 줄 뿐입니다.
우리가 수동적으로 정보를 소비함으로써 얼마나 많은 정보를 보유하고 있는지에 대한 구체적인 수치는 없지만, 시간이 지날수록 기억하는 것이 적어진다는 점에는 의심의 여지가 없습니다...
우리가 적극적으로 참여하지 않는 한.
참여는 생산을 의미합니다.
따라서 메모에 만족하지 마십시오.
당신이 그 아이디어로 만든 아이디어에 만족하십시오.
당신이 기록한 메모는 가치 있는 것으로 바꾸지 않는 한 가치가 없습니다.
따라서 메모를 하는 진정한 목적은 아이디어를 혼합하고 일치시키기 위해 가지고 놀 수 있는 아이디어 라이브러리를 갖는 것입니다.
보시다시피 창의성은 패치워크에 불과합니다.
그리고 메모는 다양한 아이디어를 조합하는 데 도움이 됩니다.
다른 건 없습니다.
얼마나 흥미로운 일입니까?
메모에 대해 다르게 생각하기 시작합니까?
이 이메일에 답장하여 알려주세요.
매트 지아로
추신: 내일은 가장 논리적으로 보이지만 메모를 검색하는 것이 왜 나쁜 생각인지 알려 드리겠습니다.